Pewnego dnia do sprzedawcy wyrobów budowlanych stawili się pracownicy organu nadzoru budowlanego. Zabezpieczyli próbki wybranych wyrobów budowlanych i część z nich nieodpłatnie pobrali do badań, spisując przy tym wymagane protokoły z przeprowadzonych czynności kontrolnych z udziałem sprzedawcy. Kilka tygodni później, sprzedawca otrzymał z organu kilka...Przeczytaj artykuł
W opublikowanym komunikacie Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, poinformował o wszczęciu postępowań w przedmiocie stwierdzenia zaistnienia nieuczciwych praktyk rynkowych przez 4 podmioty. Postawione zarzuty przez ten organ dotyczą nieprawidłowego oznaczania materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Jest to kolejny etap podjętej przez...Przeczytaj artykuł
Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia implementacji Dyrektywy DAC7 (dyrektywa 2021/514). Wdrożenie Dyrektywy DAC7 oznacza nowe obowiązki dla podmiotów rynku e-commerce w zakresie wymiany i przekazywania informacji o rozliczeniach podatkowych. Dotyczy to operatorów cyfrowych, na których zostanie nałożony obowiązek raportowania dochodów osiągniętych przez sprzedawców towarów i usług...Przeczytaj artykuł
Dokument Digital Services Act (DSA) został uchwalony w ramach Digital Services Act Package, w skład którego wchodzą dwa unijne rozporządzenia. Pierwszym z nich jest Digital Services Act (DSA). Natomiast drugim Digital Markets Act (DMA) – rozporządzenie dotyczące największych platform, które mają istotny wpływ na...Przeczytaj artykuł
20 kwietnia 2022 roku, przed Sądem Okręgowym w Olsztynie, zakończyła się sprawa mieszkańca Mrągowa oskarżonego o nielegalne udostępnianie sygnału płatnych platform telewizyjnych. Sąd, prawomocnym już wyrokiem, wymierzył oskarżonemu karę roku pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata. Co więcej, na wniosek pokrzywdzonych nadawców, orzeczono również o obowiązku naprawienia...Przeczytaj artykuł
Na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów został opublikowany komunikat dotyczący wymierzenia kar pieniężnych 6 influencerom o łącznej wysokości 139.000 złotych. Zostały one wymierzone w ramach postępowań dotyczących głównie oznaczania treści komercyjnych w mediach społecznościowych. Wbrew jednak krążącym w sieci informacjom, kary te...Przeczytaj artykuł
Od 1 maja 2022 roku obowiązuje rozporządzenie Krajowe Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 13 kwietnia 2022 roku w sprawie kwalifikowania i oznaczania audycji i innych przekazów mogących mieć negatywny wpływ na rozwój małoletnich w poszczególnych kategoriach wiekowych w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie. Wprowadza...Przeczytaj artykuł