Dyrektywa Omnibus i implementujące ją polskie przepisy chronią konsumentów przed praktykami, które mogą wpływać na ich decyzje zakupowe w sposób nieuczciwy. Przedsiębiorcom, którzy nie stosują nowych przepisów grożą wysokie kary od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – piszą w Rzeczpospolitej adwokat Karina Banaszczyk i radca prawny Jakub Szmelcer z MKZPartnerzy.
W marcu Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował komunikat, w którym poinformował o nałożeniu na przedsiębiorcę z Poznania kary pieniężnej w wysokości 40 tys. zł za oferowanie innym przedsiębiorcom odpłatnego publikowania określonej liczby spreparowanych opinii w ramach usługi Google Maps, co miało sugerować, że dana działalność cieszy się lepszą renomą niż w rzeczywistości.
Sprawa dotyczy przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą oznaczoną jako agencja reklamowa. Oferował on na swojej stronie internetowej, zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom, możliwość złożenia zamówienia na pozyskanie określonej liczby pozytywnych opinii o wskazanym podmiocie, publikowanych w serwisie Mapy Google. Miało to służyć np. poprawieniu ogólnej opinii o danym przedsiębiorcy (szczególnie, gdy dotychczas zamieszczane tam komentarze i oceny były negatywne), co miało z kolei doprowadzić do zwiększenia wyników sprzedażowych współpracującej marki.
Czytaj więcej na stronie Rzeczpospolitej
Jeśli mają Państwo pytania dotyczące praw konsumenckich zachęcamy do kontaktu – mkzpartnerzy.pl/kontakt/
W czwartek 27 lipca o godz. 11.00 MKZPartnerzy zapraszają do udziału w bezpłatnym webinarze „Omnibus – jak informować o przecenach i promocjach zgodnie z wytycznymi UOKiK” – czytaj więcej.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres kancelaria@mkzpartnerzy.pl do 26 lipca, z tematem wiadomości „Omnibus – jak informować o przecenach i promocjach”
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Czytaj również – Problemy z informowaniem o cenach – pierwsze zarzuty Prezesa UOKiK