Wyświetlanie na stronach internetowych giganta sprzedaży wysyłkowej reklam tzw. podróbek, a także składowanie, wysyłka i dostawa takich towarów może być uznane za naruszenie praw do znaku towarowego.
Pod koniec zeszłego roku Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie w połączonych sprawach C‑148/21 i C‑184/21, dotyczące naruszenia przez Amazon prawa do znaku towarowego jednego z najbardziej znanych domów mody produkującego słynne buty z czerwoną podeszwą – Christian Louboutin. Czerwony kolor naniesiony na podeszwę buta na wysokim obcasie jest zarejestrowany jako znak towarowy i wzór przemysłowy na podstawie Konwencji Beneluksu o własności intelektualnej z dnia 25 lutego 2005 r., podpisanej w Hadze przez Królestwo Belgii, Wielkie Księstwo Luksemburga i Królestwo Niderlandów – czytaj więcej na stronach Rzeczpospolitej.