Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi czynności wyjaśniające dotyczące tzw. klauzul inflacyjnych, stosowanych w umowach zawieranych z konsumentami przez dostawców usług telewizji i internetu. Na przedsiębiorców działających niezgodnie z prawem, mogą zostać nałożone wysokie kary – pisze w Rzeczpospolitej radca prawny Jakub Szmelcer z MKZPartnerzy....Przeczytaj artykuł
Dyrektywa Omnibus i implementujące ją polskie przepisy chronią konsumentów przed praktykami, które mogą wpływać na ich decyzje zakupowe w sposób nieuczciwy. Przedsiębiorcom, którzy nie stosują nowych przepisów grożą wysokie kary od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – piszą w Rzeczpospolitej adwokat Karina Banaszczyk i radca...Przeczytaj artykuł
Na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawił się komunikat prasowy informujący o postawieniu czterem podmiotom prowadzącym sprzedaż lub świadczącym usługi na rzecz konsumentów zarzutów dotyczących nieuczciwych praktyk rynkowych. Dotyczą one nieprawidłowego zastosowania obowiązujących od stycznia tego roku przepisów znowelizowanej ustawy o informowaniu o cenach towarów...Przeczytaj artykuł
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował komunikat, w którym poinformował o postawieniu zarzutu naruszania zbiorowych interesów konsumentów spółce sprzedającej artykuły gospodarstwa domowego oraz elementy wyposażenia wnętrz. Na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara pieniężna w wysokości do 10 proc. obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie...Przeczytaj artykuł
Fundacja rodzinna jest osobą prawną utworzoną w celu gromadzenia mienia, zarządzania nim w interesie beneficjentów oraz spełniania świadczeń na rzecz beneficjentów. Zgodnie z założeniami ustawodawcy celem wprowadzenia instytucji fundacji rodzinnej ma być kumulacja rodzinnego majątku i ułatwienie jego rozdysponowania na korzystnych zasadach pomiędzy wyznaczonych beneficjentów....Przeczytaj artykuł
Ustawy mają w założeniu chronić odbiorców mediów przed niepożądanymi skutkami kontaktu z treściami promującymi produkty, od których mogą oni się potencjalnie uzależnić. Stosowanie tych przepisów w praktyce nie jest jednak proste – w Rzeczpospolitej Jakub Szmelcer, aplikant radcowski z MKZPartnerzy W ostatnim czasie kontrowersje wywołało...Przeczytaj artykuł
Żaden przedsiębiorca nie powinien rozpocząć projektu reklamowego czy filmowego z udziałem dzieci, bez uzyskania zgody ich opiekunów. A i taka zgoda nie zdejmuje z niego odpowiedzialności – pisze Katarzyna Kosicka-Polak, radca prawny, wspólnik zarządzająca w MKZPartnerzy na stronach Rzeczpospolitej. Z okazji niedawnego Dnia Dziecka warto...Przeczytaj artykuł