Branża e-commerce kojarzy się przede wszystkim z detalicznymi zakupami online. Pandemia przyczyniła się do jeszcze szybszego jej wzrostu. Dużo mniej zauważany jest handel internetowy między firmami – e-commerce B2B. Jednak warto wiedzieć, że skala obrotów jest w tym przypadku kilkukrotnie większa.
Jak wynika z danych przedstawionych w raporcie „E-commerce B2B – Biznes w sieci” zrealizowanym przez Santander Bank Polska, wartość handlu internetowego B2B na koniec zeszłego roku wyniosła ok. 447 mld złotych i wzrosła o ok. 30% rdr. Do tego wzrostu z pewnością przyczyniła się pandemia COVID-19, która zmusiła wszystkich do zmiany nawyków zakupowych. Jednak z wyliczeń analityków Santander Bank Polska wynika, że nawet bez efektu pandemii wzrost wyniósłby około 9%, a wartość handlu około 375 mld złotych.
Wiele wskazuje na to, że lata najbardziej dynamicznego rozwoju handlu internetowego B2B są wciąż przed nami. Jak wynika z danych przedstawionych w raporcie ponad połowie firm dzięki e-commerce zwiększyła się liczba klientów, 45% deklaruje, że udało się wyjść z ofertą do nowych grup klientów, a 43% potwierdza, że firma zwiększyła wyniki sprzedażowe. Te dane jednoznacznie pokazują, że warto znaleźć się w gronie firm aktywnie sprzedających w internetowym kanale handlu między firmami – e-commerce B2B – komentuje radca prawny Katarzyna Kosicka-Polak, partner w Kancelarii MKZ Partnerzy.
Pierwszym krokiem przed przystąpieniem do takiego biznesu powinno być odpowiednie przygotowanie prawne. Aby otworzyć dobrze prosperujący biznes internetowy konieczne jest stworzenie odpowiednich dokumentów: umów, regulaminów, wzorów reklamacji itp. Tym właśnie może pomóc wykwalifikowany zespół specjalistów w kancelarii MKZ Partnerzy.
Link do raportu:https://media.santander.pl/pr/674243/wartosc-handlu-e-commerce-b2b-urosla-w-pandemii-o-30-procent