Publikacje

Czy piosenka może być reklamą – rzecz o wyrobach tytoniowych w mediach

Ustawy mają w założeniu chronić odbiorców mediów przed niepożądanymi skutkami kontaktu z treściami promującymi produkty, od których mogą oni się potencjalnie uzależnić. Stosowanie tych przepisów w praktyce nie jest jednak proste – w Rzeczpospolitej Jakub Szmelcer, aplikant radcowski z MKZPartnerzy W ostatnim czasie kontrowersje wywołało...
Przeczytaj artykuł

Prawa małoletnich gwiazd

Żaden przedsiębiorca nie powinien rozpocząć projektu reklamowego czy filmowego z udziałem dzieci, bez uzyskania zgody ich opiekunów. A i taka zgoda nie zdejmuje z niego odpowiedzialności – pisze Katarzyna Kosicka-Polak, radca prawny, wspólnik zarządzająca w MKZPartnerzy na stronach Rzeczpospolitej. Z okazji niedawnego Dnia Dziecka warto...
Przeczytaj artykuł

Czy platformy internetowe stosują rozwiązania zgodne z prawem?

Prezes UOKiK postawił platformie Glovo zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd, za co grozi kara do 10 proc. obrotu. Zapewne każdemu z nas chociaż raz zdarzyło się zamówić różnego rodzaju produkty lub usługi za pomocą platformy bądź aplikacji mobilnej, takiej jak Zalando, Booking.com, Allegro czy Uber...
Przeczytaj artykuł

Likwidacja spółki komandytowej nie musi trwać 6 miesięcy 

Chociaż żaden przepis nie przewiduje minimalnego okresu trwania likwidacji w spółkach komandytowych, nierzadko w świadomości likwidatorów mylnie panuje przekonanie, że spółka komandytowa nie może zostać wykreślona przed upływem sześciu miesięcy od rozpoczęcia jej likwidacji.  Prawdopodobnie u podstaw wyżej wymienionego przekonania leży skojarzenie z art. 286...
Przeczytaj artykuł

Jak uniknąć dodatkowych kosztów przy przekształcaniu spółki?

Dlaczego po przekształceniu spółki warto zadbać o wcześniejsze złożenie sprawozdania finansowego do KRS? Jakie problemy mogą się pojawić, gdy o tym zapomnimy? Choć przepisy nie przewidują odrębnego terminu dla wykonania obowiązków sprawozdawczych spółki po jej przekształceniu, w praktyce wydzielenie systemu teleinformatycznego przeznaczonego do składania rocznych...
Przeczytaj artykuł

Jak prawidłowo informować o promocjach?

Od 1 stycznia 2023 r., przedsiębiorcy prowadzący działalność związaną z handlem tradycyjnym, jak i działający w branży e-commerce, mają obowiązek podawania najniższej ceny z 30 dni przed wprowadzeniem danej obniżki. UOKiK opublikował nowe wytyczne. Z dotychczasowych obserwacji i kontroli przeprowadzanych przez UOKiK, wynika, że rynek...
Przeczytaj artykuł

Scenarzyści apelują o uregulowanie sztucznej inteligencji

Gildia Scenarzystów Polskich wydała oświadczenie w sprawie powstawania i rozwoju modeli sztucznej inteligencji, w którym wzywa do podjęcia merytorycznej dyskusji i działań zmierzających w stronę uregulowania funkcjonowania generatywnej AI. Od kilku miesięcy można zauważyć dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence – AI), w szczególności takich...
Przeczytaj artykuł
1 6 7 8 9 10 30