Zachęcamy do lektury artykułu autorstwa Iwony Krzanowskiej, Head of Key Clients w Braughman Group Media Outdoor opisującego jedną z najważniejszych dyskusji tegorocznego Open Eyes Economy Summit w Krakowie – debatę „Miasto jako Interface”, współtworzoną i moderowaną przez Dorotę Kępską, Business Development & Marketing Director w Braughman Group Media.
W centrum rozmowy znalazła się rola reklamy zewnętrznej jako stabilnego, odpornego i najbardziej demokratycznego medium XXI wieku – medium, które realnie współtworzy miejski ekosystem informacji, wartości i estetyki.
Wśród ekspertów przy okrągłym stole głos zabrała Katarzyna Kosicka-Polak, radca prawny i wspólnik zarządzająca w MKZPartnerzy, specjalizująca się w regulacjach dotyczących reklamy zewnętrznej. Jej zdaniem: „Przestrzeń miejska powinna być uporządkowana, ale OOH nie powinno z niej zniknąć, lecz być wkomponowane w życie i potrzeby metropolii. Samorządy mają do tego wystarczające narzędzia prawne. Podejście zero-jedynkowe nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem.”
Dlaczego ta dyskusja jest ważna dla MKZPartnerzy?
W MKZPartnerzy od lat łączymy kompetencje z obszaru:
- prawa reklamy i mediów,
- prawa nieruchomości i inwestycji,
- planowania przestrzennego i prawa budowlanego.
Pracując na styku architektury, sztuki i biznesu reklamowego, widzimy, jak ogromny wpływ mają te dziedziny na jakość życia w mieście i jak ważne jest szukanie równowagi między ład przestrzenny, potrzebą komunikacji a twórczym potencjałem przestrzeni publicznej.
Outdoor – jeśli projektowany w dialogu – może wspierać tożsamość miasta, edukować, chronić dobro wspólne i budować odpowiedzialną komunikację. Jest to perspektywa, którą MKZPartnerzy od lat wzmacnia zarówno w praktyce doradczej, jak i w debacie publicznej.
Zapraszamy do lektury i dołączenia do dyskusji
Artykuł Iwony Krzanowskiej dostępny jest na LinkedIn – „Miasto jako interface – reklama zewnętrzna w służbie miasta i społeczności”
OEES Kraków listopad 2025








